بلاگ

لیبل ردیابی چیست

لیبل ردیابی چیست؟

  

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، که محصولی را می‌بینید، دوست داشته باشید علاوه بر اطلاعاتی که بر روی آن درج شده، اطلاعات بیشتری از آن محصول کسب کنید. یا شاید علاقه داشته باشید از اصالت ان محصول بیشتر بدانید و یا در مورد برند یا اسم آن محصول.
بسته‌‌بندی محصولات امروزه با پیشرفت‌های زیادی رو به رو شده است. دیگر نیازی نیست که بر روی محصولی نوشته‌ها یا اطلاعات زیادی درج شود.بسته‌بندی هوشمند و از جمله آن لیبل هوشمند این کار را برای شما راحت کرده است.

عملکرد لیبل ردیابی

  1. اطلاعات برچسب RFID تا زمان خوانده شدن در تراشه برچسب ذخیره می‌شود.
  2. آنتن تعبیه شده در برچسب، انرژی موج الکترومغناطیس فرستاده شده از آنتن دستگاه ردیاب را دریافت می‌کند.
  3. برچسب RFID یا به کمک باطری درونی خود و یا با ذخیره کردن انرژی دریافتی از دستگاه ردیاب (در برچسب‌های غیر‌فعال) شروع به فرستادن امواج رادیویی به دستگاه ردیاب می‌کند.
  4. دستگاه ردیاب بعد از گرفتن موج رادیویی ارسال شده از برچسب، آن را تبدیل به اطلاعات معنادار می‌کند. در نهایت می‌توان مسیر کالاها را ردیابی کرد.
لیبل‌های ردیابی به دلیل استفاده در کمترین زمان و گرفتن بیشترین اطلاعات، امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. این محصولات باعث می‌شوند در هزینه تولید‌کنندگان صرفه‌جویی بسیار زیادی شود.
امروزه با توجه به فروش آنلاین و افزایش خریدهای اینترنتی این فناوری تقاضای بیشتری پیدا کرده است. زیرا با استفاده از اینترنت دیگر مسافت و زمان معنایی ندارد و ممکن است بسیاری از افراد کالاهایی را از شهرها و یا حتی کشورهای دیگر خریداری نمایند. به همین دلیل هم با استفاده از این فناوری می‌توانند به راحتی محصولات  را ردگیری کرده و از سلامت و وضعیت محموله خود مطمئن شوند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه فن آوران صنایع داتیس تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *